Dwa najbliższe weekendowe przedstawienia „Placu Wolności” Lecha Raczaka grane w poprzemysłowej hali w Legnicy rejestrować będą kamery Polskiego Wydawnictwa Audiowizualnego. Jest zatem szansa, że w nieodległej przyszłości widowiskowy spektakl Teatru Modrzejewskiej obejrzą także telewidzowie.

Spektakl "Bóg Niżyński" teatru Wierszalin z Supraśla w reżyserii Piotra Tomaszuka został nieoczekiwanym zwycięzcą II Festiwalu Polskich Sztuk Współczesnych R@Port w Gdyni - twierdzi recenzent Gazety Wyborczej-Trójmiasto Mirosław Baran. Krytyk nie zgadza się z werdyktem, który – jego zdaniem - skrzywdził legnickiego „Osobistego Jezusa” Przemysława Wojcieszka. O obronę werdyktu poprosił szefa festiwalowego jury Jacka Sieradzkiego.

- Bardzo nie lubię festiwali, ponieważ uważam, że one zabijają teatr, w tym sensie, że jest ich strasznie dużo. W Polsce jest więcej festiwali niż dni w roku - mówi juror gliwickiego konkursu "Inspiracje" i dyrektor legnickiego Teatru im. Modrzejewskiej Jacek Głomb w wywiadzie dla Marty Odziomek z Ad Spectatores.


Wojcieszek stał się symbolem artysty ucieleśniającym pozytywistyczne ideały. Tyle tylko że Wojcieszkowy optymizm staje się dziś konwencją, a sam artysta zjada własny (niezbyt długi zresztą) ogon – twierdzą autorzy obszernego studium na temat młodego wrocławskiego filmowca i dramaturga, udanie współpracującego z legnickim Teatrem Modrzejewskiej Marcin Kościelniak i Bartosz Staszczyszyn z Tygodnika Powszechnego.

Znane są już wyniki II Festiwalu Polskich Sztuk Współczesnych R@Port w Gdyni. Wygrał "Bóg Niżyński" Piotra Tomaszuka i Teatru Wierszalin z Supraśla. Legnicki „Osobisty Jezus” Przemysława Wojcieszka oraz "Bomba" Macieja Kowalewskiego to pozostali laureaci tegorocznej edycji R@Port-u.

„Osobisty Jezus” Przemysława Wojcieszka i legnickiego Teatru Modrzejewskiej to pewny kandydat do głównej nagrody II Festiwalu Polskich Sztuk Współczesnych R@Port w Gdyni – twierdzi na kilka godzin przed ogłoszeniem wyników konkursu krytyk Gazety Wyborczej-Trójmiasto Mirosław Baran. Czy ma rację? Wyniki poznamy około północy.


"Osobisty Jezus" Przemysława Wojcieszka i legnickiego Teatru Modrzejewskiej, ubiegłorocznego zwycięzcy Festiwalu Polskich Sztuk Współczesnych "R@port" wyrasta na faworyta trwającej w Gdyni drugiej edycji imprezy – pisze Katarzyna Fryc w Gazecie Wyborczej-Trójmiasto.

Wyraźnie widać, że tegoroczna edycja ma dwie twarze. Pierwsza to ta teoretyczna ze znikomym udziałem widzów, druga to przedstawienia teatralne cieszące się ogromnym zainteresowaniem. Jak w silnej konkurencji wypadł "Osobisty Jezus" Wojcieszka w realizacji zespołu Teatru Modrzejewskiej w Legnicy? Tekst jest "ułożony" pod aktorów, dzięki czemu świetnie brzmi i pasuje do ich ekspresji, mimiki i ruchów - pisze Łukasz Rudziński z Nowej Siły Krytycznej.

Relacja ze szczęśliwego dla Teatru Modrzejewskiej finału 1. Międzynarodowego Festiwalu Twórczości Telewizyjnej Prix Visionica 2007 we Wrocławiu (Grand Prix i 25 tys. euro dla "Made in Poland”) otwiera jedenasty już numer ilustrowanej internetowej gazety teatralnej @kt. Całość do pobrania ze strony tego serwisu (format pdf, ok. 3 Mb).

Drugiego dnia gdyńskiego "R@portu" (czwartek 17 maja) wytrwali teatromani mogli zobaczyć aż sześć propozycji festiwalowych: trzy spektakle Teatru TV i tyle samo przedstawień konkursowych w teatrze żywego planu. Tym samym można było sprawdzić swoją kondycję festiwalowego długodystansowca - pisze autor Dziennika Teatralnego. Teatr Modrzejewskiej z Legnicy pokazał "Osobistego Jezusa" Przemysława Wojcieszka. Z powodzeniem...