Plenerowa ballada łotrzykowska Roberta Urbańskiego wyreżyserowana przez Lecha Raczaka to jeden z 20 spektakli (spośród 173 zgłoszonych) wybranych do podróży po Polsce w ramach tegorocznej edycji programu Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego. Dla legnickiego teatru będzie to już dziewiąty objazd w Teatr Polska, w programie realizowanym przez IT od 2009 roku.

We Wrocławskim Teatrze Współczesnym reżyser Marcin Liber przygotowuje wystawienie antywojennej i ironicznej "Rzeźni numer pięć" Kurta Vonneguta w adaptacji Michała Kmiecika, której głównym bohaterem jest fatalistycznie nastawiony do świata i obdarzony zdolnością spontanicznego przenoszenia się w czasie Billy Pilgrim. Postać tę zagra gościnnie legnicki aktor Rafał Cieluch. Premiera na dużej scenie WTW 26 czerwca o godz. 19.15.

A nie mówiłem? Nikt nie lubi słuchać tego tekstu. Piszący te słowa również – ale życie zażartowało sobie, bo wyszło tak trochę na moje i samo się mówi: a nie mówiłem? "Konkurs może się okazać papierowym tygrysem i wszyscy wyjdą z tej sytuacji zwycięsko – i Marszałek, i Jacek Głomb, i Teatr im. Heleny Modrzejewskiej, i może nawet lokalna społeczność"(Gazeta Piastowska 6/09/20). Pisze Adam Kowalczyk.

Troje młodych reżyserów przystąpi do finałowej rywalizacji w programie legnickiego teatru. Pierwszym będzie aktor, dramaturg i reżyser Tomasz Cymerman. W piątek 25 czerwca o godz.19.00 na Scenie Gadzickiego Teatru Modrzejewskiej zaprezentuje dramatyzowane czytanie autorskiej adaptacji słynnej powieści francuskiego romantyka Stendhala pt. "Czerwone i czarne".

W czwartek 24 czerwca projekcją plenerową zrealizowanego przez Teatr Modrzejewskiej filmu „E-migrant” odbędzie się ponowna inauguracja „Przystanku Piekary”. Projekcja rozpocznie się o godzinie 21:15. Organizatorzy zapraszają z własnymi krzesłami. Pisze Lilla Sadowska.

Na 41. Warszawskich Spotkaniach Teatralnych Teatr Modrzejewskiej pokazał spektakl “Fanny  i Aleksander” w reżyserii Łukasza Kosa. To przedstawienie organicznie wrośnięte w Legnicę i budynek teatru, więc przeniesienie go w inną przestrzeń było niemożliwe. Połowa sensów i czarów poumykałaby od razu. Zdecydowano się na pokaz online. Niestety, niestaranna realizacja wideo psuła przyjemność obcowania z tym wybitnym dziełem. Pisze Piotr Kanikowski.

Marszałek Dolnego Śląska opublikował dzisiaj “rozstrzygnięcie konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy”. Pod tym hasłem zamieszczono informację, że komisja konkursowa wybrała Jacka Głomba na szefa placówki. Jest też protokół z obrad komisji, niestety pozbawiony załączników. Do powołania Jacka Głomba na dyrektora teatru na razie wciąż nie doszło. Pisze Piotr Kanikowski.

"Hamlet" Bartosza Szydłowskiego, "Burza" Damiana Josefa Necia, "Król Lear" Anny Augustynowicz - to trzy spektakle, które w tym roku walczyć będą o główną nagrodę Festiwalu Szekspirowskiego. W trójmiejskiej Gazecie Wyborczej pisze Przemysław Gulda, także o finałowych szansach legnicko-opolskiej koprodukcji.

Nie lubię polowań. Nawet w słusznej sprawie. Nawet tych świetnie uargumentowanych. Nie lubię presji napierającego tłumu, który uniemożliwia rozmowę, który działa w krótkotrwałym, emocjonalnym porywie, bez planu. Na polowaniu chodzi o to, by prędko wycelować i trafić. Polowanie to pośpiech i hałas. W comiesięcznym felietonie z cyklu "5000 znaków" pisze Magda Drab.

Legnicki "Fanny i Aleksander" to najlepszy spektakl 41. WST wykonany przez najlepszy zespół aktorski Teatru Modrzejewskiej w najlepszej kreacji zespołowej. Łukasz Kos najlepszym reżyserem w najlepszej adaptacji z najlepszą muzyką. Tak ocenił Wiesław Kowalski. Szczegóły poniżej.