Dziewięć miejscowości w Wielkopolsce i na Opolszczyźnie odwiedzi we wrześniu legnickie widowisko plenerowe Roberta Urbańskiego wyreżyserowane przez Lecha Raczaka z piosenkami i wykonywaną na żywo muzyką Łukasza Matuszyka. Zespół sterujący ds. finansowych programu Teatr Polska przyznał na ten cel dofinansowanie w wysokości 211 900 zł.

Wakacyjne Teatrowisko, niedzielna audycja Radia dla Ciebie, w ponad połowie realizowane było z Gdańska, gdzie 8 sierpnia zakończył się 25. Festiwal Szekspirowski. Dorota Kołodziejczyk rozmawiała z twórcami legnicko-opolskiego "Króla Leara": Anną Augustynowicz, Mirosławem Zbrojewiczem i Weroniką Krystek.

W niedzielny wieczór  8 sierpnia trzecią nagrodą specjalną na 25. Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku w nurcie SzekspirOFF Produkcje 2021 otrzymał legnicki aktor i reżyser Paweł Palcat (i pies Mania) za inspirowaną "Burzą" duodramę „Mój niepokój jest Twoim niepokojem” za - jak uzasadnili jurorzy: Anda Rottenberg, Małgorzata Sikorska-Miszczuk i Piotr Cieplak - "zaprzeczenie idei hegemonii człowieka wobec innych istot".

W niedzielny wieczór (1 sierpnia - @KT) na scenie Opery Bałtyckiej zapanował mglisty świat przywidzeń i obłędu.  Wszystko to za sprawą nietuzinkowej interpretacji tragedii o Królu Learze, która otwiera widza na doświadczenie upadku zagubionego człowieka. Legnicko-opolską realizację w reżyserii Anny Augustynowicz zaprezentowaną na Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku dla festiwalowej gazety recenzuje Zuzanna Murdzek.

W środę 4 sierpnia, szóstego dnia Festiwalu Szekspirowskiego w Gdańsku, odbyło się spotkanie promujące wyjątkową i jubileuszową publikację: "Z pomocą Muz. 25 lat Festiwalu Szekspirowskiego w Gdańsku" wydaną przez Gdański Teatr Szekspirowski. Na polsko-angielską publikację składają się 74 teksty, w tym 68 wspomnieniowych szkiców - pełnych refleksji, anegdot, pogłosów. Jest wśród nich wspomnienie Jacka Głomba.

„Poor. Poor Lear" - monodram Niny Sallinen w reż. Katji Krohn, "Romeo i Julia. Ostatnie godziny" imPerfect Dancers, „Król Lear" w reż. Anny Augustynowicz, koprodukcja Teatru im. Modrzejewskiej w Legnicy i opolskiego Teatru im. Kochanowskiego na XXV Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku. Pisze Grażyna Antoniewicz.

„Król Lear" Anny Augustynowicz, koprodukcja Teatru im. Modrzejewskiej w Legnicy i Teatru im. Kochanowskiego z Opola, to oratorium na męskie obsesje głównego bohatera – granego gościnnie przez Mirosława Zbrojewicza – i kilkunastu aktorek. O spektaklach Anny Augustynowicz i Tiago Rodriguesa prezentowanych na XXV Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku pisze Jacek Cieślak.

Słowami wyrodne córki spychają ojca na skraj dramatu, słowami kochankowie odcinają się od całego świata - dwa bardzo różnorodne spektakle na Festiwalu Szekspirowskim były oparte przede wszystkim właśnie na słowach. O spektaklach: „Król Lear" Anny Augustynowicz w koprodukcji Teatru Modrzejewskiej w Legnicy i Teatru Kochanowskiego z Opola oraz „Antoniusz i Kleopatra" w reżyserii Tiago Rodriguesa z Teatro Nacional D. Maria II w Portugalii na XXV Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku pisze Przemysław Gulda.

"Król Lear" Williama Shakespeare'a w reżyserii Anny Augustynowicz,  Teatru Modrzejewskiej w Legnicy i Teatru Kochanowskiego w  Opolu na Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku. Pisze Przemek Gulda na swoim koncie instagramowym.

„Król Lear" Anny Augustynowicz to spektakl, który nie pozwala się streścić, poręcznie ująć w prostych sloganach lub łatwo uporządkować. Niepokoi on bogactwem odniesień i wielością możliwych interpretacji. Wspólną realizację teatrów w Legnicy i Opolu, która uczestniczy w rywalizacji o Złotego Yoricka Festiwalu Szekspirowskiego w Gdańsku, recenzuje Michał Cierzniak.