• Dlaczego nie zostałam wuefistką
  • Hamlet_2024
  • Chłopki
  • Juliusz Cezar
  • Katarzyna, czyli o szkodach...
Previous Next Play Pause
  • Strona główna
  • Kategorie artykułów
    • Kłapanie dziobem
    • Wasze recenzje
    • Festiwal "Miasto"
    • SPTM
    • Lato w teatrze
    • Wydawnictwa
    • Nowe otwarcie
  • Kontakt
  • Repertuar
  • Zaloguj się...
  • Jesteś tutaj:  
  • Start

Polska Gazeta Wrocławska: "Mamatango" na dziewięć aktorek

Szczegóły
25 luty 2010

To jasny spektakl, trochę śmieszny, trochę gorzki, a nawet dramatyczny, trochę karykaturalny i socjologiczny. Dobrze się go ogląda, choć nie ma on żadnej czytelnej fabuły. Posłuchajcie tych bab. Mają siłę i to sprawi, że widownia Sceny na Piekarach długo będzie pełna – kobieco-zespołowe „Mamatango” ocenia Krzysztof Kucharski.

Czytaj więcej...

Nowa Gazeta Lubińska: „Mamatango” na wysokich obcasach

Szczegóły
23 luty 2010

Za dużo, naprawdę, rozpisywano się o teatralnym problemie na Piekarach. Z wielkiej burzy - mały deszcz. Z wielkiej zimy - mały śnieg. Spektakl  został uratowany, co jest ewidentną zasługą skołowanych w ostatniej chwili - aktorek. O premierze „Mamatango” na legnickiej Scenie na Piekarach pisze Ludwik Gadzicki.

Czytaj więcej...

Nowa Gazeta Lubińska: „Roxxy 2 Hot” to nie grzech

Szczegóły
23 luty 2010

Udem sięgać do gwiazd, to nie grzech. Nie jest grzechem głośno się śmiać. Żywiołowo reagować, tak jak Paweł Palcat. Całym swoim jestestwem, ogniem krwi i żywiołem grzesznego ciała, które razem z lśniącymi kozaczkami wznosi na wyżyny swoich marzeń, upragnionych spełnień i możliwości. Tymi słowy pornodram „Roxxy 2 Hot” recenzuje Ludwik Gadzicki.

Czytaj więcej...

Gazeta Wyborcza Wrocław: "Mamatango" na styku dokumentu i poezji

Szczegóły
20 luty 2010

Zamieszanie związane z wycofaniem się Anny McCracken z reżyserii "Mamatango" zeszło podczas premiery w legnickim Teatrze Modrzejewskiej na drugi plan - spektakl, dokończony przez zespół realizatorów, obroniły kreacje aktorskie i autentyczne historie legniczan stanowiące podstawę scenariusza. Recenzuje Magda Piekarska.

Czytaj więcej...

Legniczanin.pl: kobieca codzienność w „Mamatango”

Szczegóły
19 luty 2010

Publiczność usłyszała całe spektrum radości i trosk współczesnych kobiet, od zwierzeń zaniedbanej przez męża kobiety po pięćdziesiątce po niepochlebne opinie na temat kobiet luksusowych. I można wywnioskować z pewnością jedno: kobietę ciężko zrozumieć i sklasyfikować - tak o premierze na legnickiej Scenie na Piekarach pisze Piotr Materzok.

Czytaj więcej...

Lca.pl: „Mamatango” obroniły aktorki

Szczegóły
15 luty 2010

W walentynkowy wieczór na Scenie na Piekarach odbyła się premiera międzynarodowego projektu „Mamatango”. Śmiało można stwierdzić, że spektakl obroniły legnickie aktorki. Pisze i ocenia Aleksandra Lesiak.

Czytaj więcej...

Paulina Chrzan: Lech Raczak słusznie o rewolucji

Szczegóły
13 styczeń 2010

Przedstawienie jest bardzo plastyczne. Wiele obrazów na długo zapada w pamięć, zarówno poprze walory estetyczne, jak i swą wymowę symboliczną. Cały zespół stworzył tu jednolitą, barwna kreację, która w trakcie spektaklu ogrania wyobraźnię publiczności. O legnickim spektaklu „Marat – Sade” w reżyserii Lecha Raczaka pisze Paulina Chrzan.

Czytaj więcej...

Katarzyna Knychalska: Apostoł Narodów wśród braci najmniejszych

Szczegóły
11 grudzień 2009

Układ nerwowy zostaje poddany poważnej próbie. Ostatecznie ważny jest jednak bilans emocji, który w przedstawieniach Jacka Głomba zazwyczaj przechyla się w stronę uczuć ciepłych i pozytywnych. A widz po wyjściu z teatralnej sali zastanawia się  – dlaczego ma tak pogodny nastrój, skoro Paweł nie żyje, Druzylla została sama, a Rufus dalej będzie prześladował chrześcijan? O „Szawle” Roberta Urbańskiego w reżyserii Jacka Głomba wystawionym na legnickiej Scenie na Piekarach pisze Katarzyna Knychalska.



Czytaj więcej...

Widowiskowy „Marat-Sade” na grudniowy weekend teatralny

Szczegóły
07 grudzień 2009

"Marat-Sade. Męczeństwo i śmierć Jean Paul Marata przedstawione przez zespół aktorski przytułku w Charenton pod kierownictwem pana de Sade" Petera Weissa to widowisko rozbuchane inscenizacyjnie i bardzo efektowne plastycznie oraz muzycznie.  Sztuka wyreżyserowana przez Lecha Raczaka grana będzie w sobotę i niedzielę 12 i 13 grudnia na dużej scenie legnickiego Teatru Modrzejewskiej.

Czytaj więcej...

Katarzyna Knychalska: Cyrano wśród konwencji

Szczegóły
26 listopad 2009

Dwóch reżyserów, dwa języki, ale i dwa teatralne światy na scenie. Legnicki „Cyrano de Bergerac” jest próbą zanurzenia klasycznego dramatu we współczesnych konwencjach teatralnych, tak, by przemówił do dzisiejszego widza i nie stracił przy tym romantycznego uroku. Recenzja Katarzyny Knychalskiej.

Czytaj więcej...

Strona 1118 z 1121

  • start
  • Poprzedni artykuł
  • 1112
  • 1113
  • 1114
  • 1115
  • 1116
  • 1117
  • 1118
  • 1119
  • 1120
  • 1121
  • Następny artykuł
  • koniec

  • Nie pamiętasz nazwy?
  • Nie pamiętasz hasła?

Statystyka

Dzisiaj 214

Wczoraj 348

Tygodniowo 562

Miesięcznie 25839

Wszystkich 869314

Informacje o plikach cookie
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Polityka bezpieczeństwa

 

Deklaracja Dostępności