Anna Kot. O czym jest „Łemko”?
- Szczegóły
Spektakl „Łemko”, w wykonaniu Teatru im. Heleny Modrzjewskiej w Legnicy mieliśmy okazję obejrzeć podczas ostatnich Gliwickich Spotkań Teatralnych. Przed spektaklem pomyślałam, że ostatnie dwa przedstawienia wyszły im rewelacyjnie, ale pewnie zawsze się tak dobrze nie da. Otóż da się. Tak dobrze, a może nawet lepiej.
Dziennik Teatralny Katowice: „Łemko” magiczny, choć temat bolesny
- Szczegóły
Ruiny Teatru Miejskiego w Gliwicach doskonale współgrają ze spektaklem "Łemko" Teatru im. Modrzejewskiej z Legnicy, który zaprezentowany został podczas tegorocznych Gliwickich Spotkań Teatralnych. Spektakl hipnotyzuje widza płynną narracją, stylizowaną na ludowo (wykonywaną na żywo) muzyką autorstwa Bartka Straburzyńskiego i licznymi scenami ludowych tańców. A przede wszystkim zachwyca dopracowane w każdym calu aktorstwo całego zespołu – ocenia Łukasz Karkoszka.
Dziennik-Nowa Kultura: zmysłowy i kostiumowy „Marat-Sade” po premierze
- Szczegóły
„Marat/Sade" brzmi jak marka lanserskich ciuchów. I taki jest spektakl Lecha Raczaka - efektowny, lecz pusty jak materia opinająca kadłub manekina. To nie rozmowa o przebrzmiałych ideach zachwyca w spektaklu, lecz jego zmysłowość. Świetne kostiumy i wyrazistość postaci. Wrzące pod makijażem aktorów mięśnie i emocje. Dudnienie krwi, które słychać, podobnie jak oddechy widzów – najnowszy spektakl legnickiego teatru ocenia Leszek Pułka i daje mu cztery gwiazdki (dobry).
Dominik Karcz. O marzeń zabijaniu - czyli „Łemko”
- Szczegóły
Rzadko bywam na Zakaczawiu, bo i czego tam na co dzień szukać? W mordę można dostać w Legnicy w wielu miejscach, więc nawet jeśli odczułbym taką potrzebę, to pofatygowałbym się gdzie indziej. Powód prozaiczny: Zakaczawie mam za daleko.
Polska Gazeta Wrocławska: „Marat-Sade” to kolejny legnicki sukces
- Szczegóły
Po wałbrzyskim „Balkonie” i wrocławskiej „Sprawie Dantona” na afiszu w Legnicy pojawiła się kolejna sztuka, w której francuska rewolucja jest pretekstem do zadawania pytań na temat teraźniejszości. „Marat-Sade” w reżyserii Lecha Raczaka to kolejny sukces legnickiej sceny – wrażenia po sobotniej premierze opisuje Krzysztof Kucharski.
„Marat-Sade”. Wielki spektakl w Teatrze Modrzejewskiej w Legnicy
- Szczegóły
Wielki spór cynicznego skandalisty z egocentrycznym idealistą, antyspołecznego indywidualisty z politycznym przywódcą, zwolennika nieograniczonej wolności z piewcą rewolucyjnego terroru czyli spór „boskiego markiza” de Sade z „przyjacielem ludu” Maratem w legnickiej inscenizacji sztuki Petera Weissa zakończył się zwycięstwem… teatru! Brawa i komentarze po sobotniej premierze były świadectwem ogromnego zespołowego sukcesu: reżysera, scenografa i aktorów.
Dziennik Teatralny: legnicki „Łemko” to wzruszająca historia
- Szczegóły
Dobry tekst, dobry pomysł oraz ciekawe rozwiązania sceniczne. Przedstawienie przeszyte ściegiem autentyzmu. Nie ma w nim postaci ani sytuacji jednoznacznie dobrych lub złych. Trochę ironii i groteski, która jak najbardziej może żyć w tym przedstawieniu. To historia, która wzrusza. Bywa, iż łzy same cisną się do oczu, nie sposób ich powstrzymać – pisze Monika Nawrocka.
Gazeta Wyborcza-Poznań: legnickie „Dziady” emocjonalnie, pełną piersią
- Szczegóły
Twórcy legnickich "Dziadów" sadzają swoich gości tuż przy scenie, jakby zapraszali ich do stołu. Jest w tym zamyśle coś symbolicznego: przedstawienie Lecha Raczaka to prawdziwa teatralna uczta. O spektaklu Teatru im. Modrzejewskiej w Legnicy, pokazanym dwukrotnie gościnnie w Poznaniu pisze Marta Kazimierska.
Polska Głos Wielkopolski: legnickie „Dziady” w poznańskim CK Zamek
- Szczegóły
Raczak wspólnie z Maciejem Rębaczem oczyścili dramat Mickiewicza z niepotrzebnych poetyzmów, z miałkich i nużących tyrad. Kazali mówić aktorom soczystą prozą, zwyczajnie, tak jak rozmawiają zwyczajni ludzie w tramwaju, na ulicy, przy wódce, jak mówią niektórzy młodzi księżą, politycy… - o legnickich „Dziadach” na gościnnych występach w Poznaniu pisze Stefan Drajewski.
Remigiusz Grzela: Bluszcz w „Szawle” to kreacja najwyższej próby
- Szczegóły
W klubie M25 na ulicy Mińskiej Teatr Na Woli pokazał kolejny spektakl z cyklu "Modrzejewska wraca do Warszawy" z Teatru im. Modrzejewskiej z Legnicy. "Szaweł" Roberta Urbańskiego w reżyserii Jacka Głomba to wrzucona we współczesne realia opowieść o Pawle z Tarsu. Ten mocny i poruszający spektakl wciąga widzów już od pierwszej sceny – pisze Remigiusz Grzela w swoim blogu „Z Kafką przy kawce”.