24 Legnica: śmiech z kluchą w gardle
- Szczegóły
"Komedia obozowa" Roya Kifta w reżyserii Łukasza Czuja to teatr w teatrze. Już pierwsze wejście Impresario ustawia nas w roli widzów, którzy przyszli pośmiać się na kabaret. Aktorami będą Żydzi z terezińskiego getta z Kurtem Gerronem, gwiazdą kina, na czele. A spektakl okaże się przeplataną obozowymi piosenkami historią propagandowego filmu "Führer daje Żydom miasto" ("The Führer gives the Jews a city"). Pisze Piotr Kanikowski.
„Komedia obozowa”. Szalona groteska w cieniu Zagłady
- Szczegóły
Trzeba było sporo odwagi, także artystycznej, by wystawić muzyczno-kabaretowy spektakl z Holocaustem w tle. Świat należy jednak do odważnych dzięki czemu w Legnicy mieliśmy światową prapremierę „Komedii obozowej” Roya Kifta. Spektakl wyreżyserowany przez Łukasza Czuja to wielkie zwycięstwo teatru zespołowego, w którym wszystko jest ważne: scenografia, kostium, muzyka, ruch sceniczny i aktorstwo.
Ekscytujący i widowiskowy „Marat-Sade” na weekend
- Szczegóły
Spektakl Lecha Raczaka to rozbuchane inscenizacyjnie, efektowne plastycznie oraz muzycznie widowisko z historią w tle. 23 i 24 czerwca na dużej Scenie Gadzickiego. Wyjątkowo o 18.00. Spektakle te kończą legnicki sezon 2011/2012 na macierzystej scenie. Przed zespołem już tylko letnie podróże artystyczne i sezonowa przerwa.
E-teatr: Paweł Palcat nagrodzony za reżyserię
- Szczegóły
Drugą nagrodę 3. Koszalińskich Konfrontacji Młodych "m-teatr"w postaci nagrody pieniężnej w wysokości 4 000 zł ufundowaną przez PGNiG S.A. Gazownia Koszalin otrzymuje Paweł Palcat za reżyserię spektaklu "Zrozumieć H." z Teatru im. H. Modrzejewskiej w Legnicy – to fragment oficjalnego protokołu z tego wydarzenia.
PIK Legnica: „Czas terroru” i wielkie emocje
- Szczegóły
Nie umiałem się zebrać do tej recenzji. Myśli szybko przychodziły szybko przemijały. Nie wiedziałem, co napisać. Bo czy coś jest do komentowania? Co można powiedzieć o sztuce tak doskonałej, że dech zapiera w piersiach? Jak ją skomentować, skoro tylko chce się wstać i dalej bić oklaski na stojąco. Legnicki „Czas terroru” na motywach „Róży” Żeromskiego w reżyserii Lecha Raczaka recenzuje Rafał Wagel.
Grand Prix za monodram dla legnickiej aktorki
- Szczegóły
Joanna Gonschorek, za zrealizowany w Legnicy monodram „Świństwo”, otrzymała główną (dzieloną) nagrodę X Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego, który zakończył się w niedzielę 20 maja w Warszawie.
Katarzyna Wężyk: „Iwanow” bez znużenia
- Szczegóły
Słyszymy świetnie napisany tekst, zauważamy jego doskonałą inscenizację, grę aktorską, a także kapitalną oprawę muzyczną. Największym zaskoczeniem jest fakt, że klasycznie niemal staroświecko wystawiony dramat oraz trzygodzinny spektakl, nie wywołuje u nikogo ani chwili znużenia. Jest to kolejna dobra robota legnickiego teatru.
Dziennik Teatralny: „Dziady” nowszej generacji
- Szczegóły
Legnica przypomniała "Dziady". Odpomniała właściwie. Pięć lat po premierze, mickiewiczowski klasyk ponownie wrócił na deski Teatru im. Modrzejewskiej w Legnicy. Poza zmianami w obsadzie - kilku aktorów doszło, kilku odeszło oraz inną lokalizacją spektakl nie uległ większym zmianom. O spektaklu wystawionym na Scenie na Nowym Świecie pisze Janusz Łastowiecki.
PIK Legnica: gorące „Dziady” na chłodnej scenie
- Szczegóły
Ile razy bym książki nie czytał, ile razy bym sztuki nie widział, zawsze wyczytuję to samo, zawsze widzę to samo, walkę dobra ze złem… a w teatrze im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy jest to wręcz kultowa już sztuka. Jeśli mnie pamięć nie myli, już pięć lat „Dziady” są wystawiane przez Legnicki teatr i zainteresowanie sztuką nie spada. O sztuce wyreżyserowanej przez Lecha Raczaka i przeniesionej ostatnio na Scenę na Nowym Świecie pisze Rafał Wagel.
Nowa Siła Krytyczna: upiorne katharsis czyli „III Furie”
- Szczegóły
Wszyscy domagają się prawdy o sobie i świecie, bo żyją w ciasnej przestrzeni mitów i wyobrażeń. Jednocześnie jednak w żaden sposób nie są zdolni zmienić zastanej i zmurszałej rzeczywistości - o spektaklu "III Furie" w reż. Marcina Libera z Teatru im. Modrzejewskiej z Legnicy prezentowanym na 32 Warszawskich Spotkaniach Teatralnych pisze Katarzyna Nowaczyk.