Dziennik Teatralny Katowice: „Łemko” magiczny, choć temat bolesny
- Szczegóły
Ruiny Teatru Miejskiego w Gliwicach doskonale współgrają ze spektaklem "Łemko" Teatru im. Modrzejewskiej z Legnicy, który zaprezentowany został podczas tegorocznych Gliwickich Spotkań Teatralnych. Spektakl hipnotyzuje widza płynną narracją, stylizowaną na ludowo (wykonywaną na żywo) muzyką autorstwa Bartka Straburzyńskiego i licznymi scenami ludowych tańców. A przede wszystkim zachwyca dopracowane w każdym calu aktorstwo całego zespołu – ocenia Łukasz Karkoszka.
Dziennik-Nowa Kultura: zmysłowy i kostiumowy „Marat-Sade” po premierze
- Szczegóły
„Marat/Sade" brzmi jak marka lanserskich ciuchów. I taki jest spektakl Lecha Raczaka - efektowny, lecz pusty jak materia opinająca kadłub manekina. To nie rozmowa o przebrzmiałych ideach zachwyca w spektaklu, lecz jego zmysłowość. Świetne kostiumy i wyrazistość postaci. Wrzące pod makijażem aktorów mięśnie i emocje. Dudnienie krwi, które słychać, podobnie jak oddechy widzów – najnowszy spektakl legnickiego teatru ocenia Leszek Pułka i daje mu cztery gwiazdki (dobry).
Dominik Karcz. O marzeń zabijaniu - czyli „Łemko”
- Szczegóły
Rzadko bywam na Zakaczawiu, bo i czego tam na co dzień szukać? W mordę można dostać w Legnicy w wielu miejscach, więc nawet jeśli odczułbym taką potrzebę, to pofatygowałbym się gdzie indziej. Powód prozaiczny: Zakaczawie mam za daleko.
Polska Gazeta Wrocławska: „Marat-Sade” to kolejny legnicki sukces
- Szczegóły
Po wałbrzyskim „Balkonie” i wrocławskiej „Sprawie Dantona” na afiszu w Legnicy pojawiła się kolejna sztuka, w której francuska rewolucja jest pretekstem do zadawania pytań na temat teraźniejszości. „Marat-Sade” w reżyserii Lecha Raczaka to kolejny sukces legnickiej sceny – wrażenia po sobotniej premierze opisuje Krzysztof Kucharski.
„Marat-Sade”. Wielki spektakl w Teatrze Modrzejewskiej w Legnicy
- Szczegóły
Wielki spór cynicznego skandalisty z egocentrycznym idealistą, antyspołecznego indywidualisty z politycznym przywódcą, zwolennika nieograniczonej wolności z piewcą rewolucyjnego terroru czyli spór „boskiego markiza” de Sade z „przyjacielem ludu” Maratem w legnickiej inscenizacji sztuki Petera Weissa zakończył się zwycięstwem… teatru! Brawa i komentarze po sobotniej premierze były świadectwem ogromnego zespołowego sukcesu: reżysera, scenografa i aktorów.
Dziennik Teatralny: legnicki „Łemko” to wzruszająca historia
- Szczegóły
Dobry tekst, dobry pomysł oraz ciekawe rozwiązania sceniczne. Przedstawienie przeszyte ściegiem autentyzmu. Nie ma w nim postaci ani sytuacji jednoznacznie dobrych lub złych. Trochę ironii i groteski, która jak najbardziej może żyć w tym przedstawieniu. To historia, która wzrusza. Bywa, iż łzy same cisną się do oczu, nie sposób ich powstrzymać – pisze Monika Nawrocka.
Gazeta Wyborcza-Poznań: legnickie „Dziady” emocjonalnie, pełną piersią
- Szczegóły
Twórcy legnickich "Dziadów" sadzają swoich gości tuż przy scenie, jakby zapraszali ich do stołu. Jest w tym zamyśle coś symbolicznego: przedstawienie Lecha Raczaka to prawdziwa teatralna uczta. O spektaklu Teatru im. Modrzejewskiej w Legnicy, pokazanym dwukrotnie gościnnie w Poznaniu pisze Marta Kazimierska.
Polska Głos Wielkopolski: legnickie „Dziady” w poznańskim CK Zamek
- Szczegóły
Raczak wspólnie z Maciejem Rębaczem oczyścili dramat Mickiewicza z niepotrzebnych poetyzmów, z miałkich i nużących tyrad. Kazali mówić aktorom soczystą prozą, zwyczajnie, tak jak rozmawiają zwyczajni ludzie w tramwaju, na ulicy, przy wódce, jak mówią niektórzy młodzi księżą, politycy… - o legnickich „Dziadach” na gościnnych występach w Poznaniu pisze Stefan Drajewski.
Remigiusz Grzela: Bluszcz w „Szawle” to kreacja najwyższej próby
- Szczegóły
W klubie M25 na ulicy Mińskiej Teatr Na Woli pokazał kolejny spektakl z cyklu "Modrzejewska wraca do Warszawy" z Teatru im. Modrzejewskiej z Legnicy. "Szaweł" Roberta Urbańskiego w reżyserii Jacka Głomba to wrzucona we współczesne realia opowieść o Pawle z Tarsu. Ten mocny i poruszający spektakl wciąga widzów już od pierwszej sceny – pisze Remigiusz Grzela w swoim blogu „Z Kafką przy kawce”.
Niedzielny „Szaweł” Urbańskiego i Głomba w warszawskim Klubie M25
- Szczegóły
„Modrzejewska wraca do Warszawy” to nazwa projektu artystycznych prezentacji spektakli legnickiego teatru, które - od października ubiegłego roku - stołecznej publiczności proponuje warszawski Teatr Na Woli. Tym razem (w niedzielę 16 marca) Teatr Modrzejewskiej zaprezentuje „Szawła” Roberta Urbańskiego w reżyserii Jacka Głomba. To opowieść o Pawle z Tarsu, która unika patosu. Opowieść o człowieku, który zmienił siebie i stara się zmienić świat. Niezwykła historia Apostoła Narodów - współczesna, mocna, przejmująca.