Odra: „Łemko” Roberta Urbańskiego i łemkowskie dziady Jacka Głomba
- Szczegóły
O swoich aktorach Głomb mówi: drużyna. Naprawdę nią są. Utożsamiają linię artystycznych poszukiwań teatru, lubią i umieją pracować, są ofiarni, dynamiczni, świadomi własnego talentu oraz środków, którymi dysponują. W „Łemku” dają popis aktorstwa dyskretnego i wyrazistego, nasyconego świadomie budowanymi emocjami, konsekwentnego w formalnym kształcie scenicznej obecności – ocenia i opisuje Ireneusz Guszpit.
Dialog: prawdziwe historie czyli teatr w Legnicy
- Szczegóły
Który z dyrektorów teatru w wielkich miastach zaryzykowałby dziś taki spektakl i utrzymał go w repertuarze? – pyta Kalina Zalewska pisząc o „Dziadach” Lecha Raczaka wystawionych w byłym sklepie na betonowym osiedlu, ale jednak w legnickim Teatrze Modrzejewskiej. Pisze głównie o stylu i „głombowej” metodzie ogrywania industrialnych przestrzeni.
Wiadomości Wałbrzyskie: legnicki “Marat-Sade" czyli teatr w teatrze
- Szczegóły
Z propozycji dolnośląskich teatrów wybór padł na spektakl w reżyserii Lecha Raczaka w Teatrze Modrzejewskiej w Legnicy pt. "Marat-Sade". Wybór okazał się trafny. Sztuka nie jest spektaklem łatwym, miłym i przyjemnym, ale ważnym, mądrym i pozostawiającym duże wrażenie – ocenia Piotr Bogdański.
Ad Spectatores: Jacek Głomb o spektaklu „Łemko” i teatralnych planach
- Szczegóły
- Siłą spektaklu jest to, że ową historię można podpiąć pod historie wszelkich innych społeczności i małych narodów. Zatem niekoniecznie trzeba znać łemkowską historię, aby rozszyfrować znaczenie sztuki - mówi Jacek Głomb, dyrektor naczelny i artystyczny Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy, reżyser spektaklu “Łemko” pokazanego na Gliwickich Spotkaniach Teatralnych w rozmowie z Martą Odziomek.
Anna Kot. O czym jest „Łemko”?
- Szczegóły
Spektakl „Łemko”, w wykonaniu Teatru im. Heleny Modrzjewskiej w Legnicy mieliśmy okazję obejrzeć podczas ostatnich Gliwickich Spotkań Teatralnych. Przed spektaklem pomyślałam, że ostatnie dwa przedstawienia wyszły im rewelacyjnie, ale pewnie zawsze się tak dobrze nie da. Otóż da się. Tak dobrze, a może nawet lepiej.
Dziennik Teatralny Katowice: „Łemko” magiczny, choć temat bolesny
- Szczegóły
Ruiny Teatru Miejskiego w Gliwicach doskonale współgrają ze spektaklem "Łemko" Teatru im. Modrzejewskiej z Legnicy, który zaprezentowany został podczas tegorocznych Gliwickich Spotkań Teatralnych. Spektakl hipnotyzuje widza płynną narracją, stylizowaną na ludowo (wykonywaną na żywo) muzyką autorstwa Bartka Straburzyńskiego i licznymi scenami ludowych tańców. A przede wszystkim zachwyca dopracowane w każdym calu aktorstwo całego zespołu – ocenia Łukasz Karkoszka.
Dziennik-Nowa Kultura: zmysłowy i kostiumowy „Marat-Sade” po premierze
- Szczegóły
„Marat/Sade" brzmi jak marka lanserskich ciuchów. I taki jest spektakl Lecha Raczaka - efektowny, lecz pusty jak materia opinająca kadłub manekina. To nie rozmowa o przebrzmiałych ideach zachwyca w spektaklu, lecz jego zmysłowość. Świetne kostiumy i wyrazistość postaci. Wrzące pod makijażem aktorów mięśnie i emocje. Dudnienie krwi, które słychać, podobnie jak oddechy widzów – najnowszy spektakl legnickiego teatru ocenia Leszek Pułka i daje mu cztery gwiazdki (dobry).
Dominik Karcz. O marzeń zabijaniu - czyli „Łemko”
- Szczegóły
Rzadko bywam na Zakaczawiu, bo i czego tam na co dzień szukać? W mordę można dostać w Legnicy w wielu miejscach, więc nawet jeśli odczułbym taką potrzebę, to pofatygowałbym się gdzie indziej. Powód prozaiczny: Zakaczawie mam za daleko.
Polska Gazeta Wrocławska: „Marat-Sade” to kolejny legnicki sukces
- Szczegóły
Po wałbrzyskim „Balkonie” i wrocławskiej „Sprawie Dantona” na afiszu w Legnicy pojawiła się kolejna sztuka, w której francuska rewolucja jest pretekstem do zadawania pytań na temat teraźniejszości. „Marat-Sade” w reżyserii Lecha Raczaka to kolejny sukces legnickiej sceny – wrażenia po sobotniej premierze opisuje Krzysztof Kucharski.
„Marat-Sade”. Wielki spektakl w Teatrze Modrzejewskiej w Legnicy
- Szczegóły
Wielki spór cynicznego skandalisty z egocentrycznym idealistą, antyspołecznego indywidualisty z politycznym przywódcą, zwolennika nieograniczonej wolności z piewcą rewolucyjnego terroru czyli spór „boskiego markiza” de Sade z „przyjacielem ludu” Maratem w legnickiej inscenizacji sztuki Petera Weissa zakończył się zwycięstwem… teatru! Brawa i komentarze po sobotniej premierze były świadectwem ogromnego zespołowego sukcesu: reżysera, scenografa i aktorów.