E-teatr: Paweł Palcat nagrodzony za reżyserię
- Szczegóły
Drugą nagrodę 3. Koszalińskich Konfrontacji Młodych "m-teatr"w postaci nagrody pieniężnej w wysokości 4 000 zł ufundowaną przez PGNiG S.A. Gazownia Koszalin otrzymuje Paweł Palcat za reżyserię spektaklu "Zrozumieć H." z Teatru im. H. Modrzejewskiej w Legnicy – to fragment oficjalnego protokołu z tego wydarzenia.
PIK Legnica: „Czas terroru” i wielkie emocje
- Szczegóły
Nie umiałem się zebrać do tej recenzji. Myśli szybko przychodziły szybko przemijały. Nie wiedziałem, co napisać. Bo czy coś jest do komentowania? Co można powiedzieć o sztuce tak doskonałej, że dech zapiera w piersiach? Jak ją skomentować, skoro tylko chce się wstać i dalej bić oklaski na stojąco. Legnicki „Czas terroru” na motywach „Róży” Żeromskiego w reżyserii Lecha Raczaka recenzuje Rafał Wagel.
Grand Prix za monodram dla legnickiej aktorki
- Szczegóły
Joanna Gonschorek, za zrealizowany w Legnicy monodram „Świństwo”, otrzymała główną (dzieloną) nagrodę X Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego, który zakończył się w niedzielę 20 maja w Warszawie.
Katarzyna Wężyk: „Iwanow” bez znużenia
- Szczegóły
Słyszymy świetnie napisany tekst, zauważamy jego doskonałą inscenizację, grę aktorską, a także kapitalną oprawę muzyczną. Największym zaskoczeniem jest fakt, że klasycznie niemal staroświecko wystawiony dramat oraz trzygodzinny spektakl, nie wywołuje u nikogo ani chwili znużenia. Jest to kolejna dobra robota legnickiego teatru.
Dziennik Teatralny: „Dziady” nowszej generacji
- Szczegóły
Legnica przypomniała "Dziady". Odpomniała właściwie. Pięć lat po premierze, mickiewiczowski klasyk ponownie wrócił na deski Teatru im. Modrzejewskiej w Legnicy. Poza zmianami w obsadzie - kilku aktorów doszło, kilku odeszło oraz inną lokalizacją spektakl nie uległ większym zmianom. O spektaklu wystawionym na Scenie na Nowym Świecie pisze Janusz Łastowiecki.
PIK Legnica: gorące „Dziady” na chłodnej scenie
- Szczegóły
Ile razy bym książki nie czytał, ile razy bym sztuki nie widział, zawsze wyczytuję to samo, zawsze widzę to samo, walkę dobra ze złem… a w teatrze im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy jest to wręcz kultowa już sztuka. Jeśli mnie pamięć nie myli, już pięć lat „Dziady” są wystawiane przez Legnicki teatr i zainteresowanie sztuką nie spada. O sztuce wyreżyserowanej przez Lecha Raczaka i przeniesionej ostatnio na Scenę na Nowym Świecie pisze Rafał Wagel.
Nowa Siła Krytyczna: upiorne katharsis czyli „III Furie”
- Szczegóły
Wszyscy domagają się prawdy o sobie i świecie, bo żyją w ciasnej przestrzeni mitów i wyobrażeń. Jednocześnie jednak w żaden sposób nie są zdolni zmienić zastanej i zmurszałej rzeczywistości - o spektaklu "III Furie" w reż. Marcina Libera z Teatru im. Modrzejewskiej z Legnicy prezentowanym na 32 Warszawskich Spotkaniach Teatralnych pisze Katarzyna Nowaczyk.
Sześciogwiazdkowe legnickie „Dziady” wracają na scenę
- Szczegóły
Rewelacyjny, wybitny, ekscytujący, transowy do bólu. Tak pisano o tym spektaklu. Po blisko półtorarocznej przerwie „Dziady” Mickiewicza w reż. Lecha Raczaka ponownie w legnickim repertuarze. Po raz pierwszy na Scenie na Nowym Świecie. Trzy wieczorne spektakle od piątku do niedzieli 13-15 kwietnia o 19.00.
Legnickie „III Furie” w opiniach widzów 32. WST
- Szczegóły
Widzowie 32. Warszawskich Spotkań Teatralnych mieli okazję do sms-owego oceniania i komentowania oglądanych spektakli. Lektura tych najkrótszych recenzji nie pozostawia wątpliwości. To właśnie legnickie „III Furie” w reżyserii Marcina Libera zrobiły największe wrażenie na stołecznej publiczności. „Furie to za mało powiedziane. Po spektaklu widz czuje się jakby przeszarżowali po nim Czterej Jeźdźcy Apokalipsy. Wstrząsające do trzewi i dna” – to jedna z tych opinii. Przeczytaj wszystkie.
Hanna Samson: Polacy, coś się dzieje!
- Szczegóły
Wstrząsające. Odjechane, pokręcone, pojebane. Ostra jazda bez trzymanki. Używam takich słów, ponieważ nie ma innych, którymi dałoby się opisać to, co widziałam na scenie. Jeszcze nie istnieją. Być może wkrótce się wyklują. Po rewolucji. O legnickich „III Furiach” pokazanych na 32. Warszawskich Spotkaniach Teatralnych pisze na festiwalowym blogu Hanna Samson.