W Legnicy rozstrzygnięto dolnośląski etap konkursu „Bliżej Teatru – Teatr 2006”, którego organizatorem jest Towarzystwo Kultury Teatralnej z Warszawy przy wsparciu Ministerstwa Kultury. W konkursie uczestniczą osoby fizyczne oraz instytucje kultury zaangażowane w edukację teatralną dzieci i młodzieży. Nagradzany jest udział w spektaklach, organizowanie warsztatów teatralnych i spektakli amatorskich, organizowanie imprez dla dzieci i młodzieży oraz zaangażowanie instruktorów, aktorów, a także sponsorów.

Gdy rzemieślnik zdolny i pracowity – sięga po mistrzostwo. Gdy jest aktorem, staje się zawodowcem i artystą. Tylko tak można skomentować środowy (22 listopada) występ na scenie Teatru Modrzejewskiej Bronisława Wrocławskiego, który legnickiej publiczności zaprezentował się w monodramie Erica Bogosiana „Seks, prochy i rock and roll”. Blisko dwugodzinny występ (bez przerwy!) zakończyła owacja na stojąco.

Śląska tragedia i ogłoszona przez prezydenta RP żałoba narodowa w oczywisty sposób wpłyną na działalność Teatru Modrzejewskiej w Legnicy. Odwołane zostały imprezy rozrywkowe, zmieni się charakter czwartkowego koncertu jazzowego, spektakle teatralne kończone będą apelem o skupienie, ciszę, pamięć i solidarne łączenie się w bólu z rodzinami ofiar górniczej katastrofy.

Najbliższy wtorek teatralny (28 listopada) w legnickiej Cafe Modjeska będzie wspomnieniem jednej z najwybitniejszych realizacji Teatru Modrzejewskiej. „Koriolan” w inscenizacji Jacka Głomba i w reżyserii Krzysztofa Kopki, najlepszy spektakl szekspirowski sezonu 1998/99, wydarzenie edynburskiego Fringe Festiwal 2001, pokazany zostanie na kawiarnianym telebimie. Projekcja (19.00) będzie także okazją do spotkania z muzykami zespołu „Kormorany”.

Telewizyjna Jedynka rozpoczyna emisję zapowiadanego już od dawna serialu kryminalnego zatytułowanego „Mrok”. Rolę komisarza Grosza gra w nim aktor Teatru Modrzejewskiej Przemysław Bluszcz. Start serialu stał się okazją do wywiadu, którego legnicki aktor udzielił wysokonakładowemu ilustrowanemu tygodnikowi telewizyjnemu „Teletydzień”.

Dziś (wtorek 21 listopada) wieczorem poznamy laureatów jubileuszowych 40. Wrocławskich Spotkań Teatrów Jednego Aktora WROSTJA. Tymczasem już w środę rozpoczną się dolnośląskie prezentacje najciekawszych monodramów. Na scenie w Legnicy Bronisław Wrocławski pokaże teatralny superprzebój (tylko w Polsce już ponad 500 przedstawień) Erica Bogosiana „Seks, prochy i rock and roll”. Legnickiej prezentacji patronuje prezydent miasta.

W dniach 11-12 grudnia br. legnicki Teatr Modrzejewskiej gościć będzie delegację wybitnych nowojorskich teatrologów: publicystów, krytyków, reżyserów i wykładowców akademickich, którzy w Polsce chcą z bliska i naocznie zapoznać się z dorobkiem najnowszej dramaturgii naszego kraju. Wizytę amerykańskich autorytetów teatralnych organizuje Instytut Kultury Polskiej w Nowym Jorku.

Działający przy Stowarzyszeniu Przyjaciół Teatru Modrzejewskiej w Legnicy Jazz Club „Blue Monk” nie zwalnia tempa i zaprasza na trzeci już w bieżącym sezonie artystycznym koncert jazzowy. W najbliższy czwartek gościem klubu będzie zespół NEW BONE, klasyczny kwintet jazzowy grający muzykę hard-bopową, coś między klasycznym swingiem i muzyką współczesną. Bilety jeszcze są. To rzadkość w legnickim klubie…

Emigrować, a może zostać w Polsce i walczyć? To przewodni motyw współczesnego dramatu Pawła Kamzy, który wraca do repertuaru Teatru Modrzejewskiej w Legnicy. Przedstawienie "Wlotka.pl" zrealizowane wspólnie z Stowarzyszeniem Kołobrzeg Miastem Sztuki szykuje się także do festiwalowego tournee: obejrzą je widzowie kłodzkich „Zderzeń” (26 listopada) i poznańskiego festiwalu „Maski” (1 grudnia).

- Nie chciałem do was mówić, bo nie warto. Tak jesteście zdeprawowani… – pokrzykiwał z legnickiej sceny teatralnej bohater sobotniej premiery. Aż dziwne, że po takim wyznaniu występ nagrodzono brawami. Oparty na biblijnym motywie „Jonasz” jest kolejną propozycją Sceny Inicjatyw Aktorskich Teatru Modrzejewskiej umożliwiającej członkom zespołu realizację własnych, pozaplanowych pomysłów dramaturgicznych. Wyreżyserowany przez Annę Wieczur-Bluszcz, kameralny monodram wykonywany jest przez Tadeusza Ratuszniaka – pomysłodawcę projektu.