Któż nie interesuje się dziś polityką? Wszyscy wszystko w tym temacie wiedzą ale czy aby na pewno mają usystematyzowaną wiedzę czym jest, jak się kształtowała historycznie, jakie rodzi dylematy, pytania, wątpliwości, w jakim kierunku zmierza? I takie kompendium wiedzy w pigułce, w bardzo atrakcyjnej, prostej i zrozumiałej formie niesie spektakl Teatru PAPAHEMA, oparty na jednej pozycji z serii książek cyklu „O czym dorośli ci nie mówią” autorstwa Bogusia Janiszewskiego,  z udaną adaptacją, sprawnie wyreżyserowany przez Magdalenę Drab. Recenzuje Ewa Bąk.

Drodzy Widzowie, z radością ogłaszamy repertuar Winobraniowych Spotkań Teatralnych 2024 w Lubuskim Teatrze! Od dziś można już kupować (online) i rezerwować bilety na wszystkie spektakle.  Winobraniowe Spotkania Teatralne odbędą się  w dniach 7-15 września w Lubuskim Teatrze. Informują organizatorzy.

Spektakle z Peru, Ukrainy, Wielkiej Brytanii, Rumunii, Włoch, Chorwacji oraz Polski będzie można obejrzeć w ramach 28. międzynarodowego Festiwalu Szekspirowskiego. W programie „Hamlet”, „12. noc albo co chcecie”, peruwiański „Hamlet” oraz postapokaliptyczna wersja najsmutniejszej tragedii Szekspira „Romeo i Julia” . Do tego aż 10 premier, w tym nowa produkcja Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego „Burza. Prequel” Maliny Prześlugi, w reżyserii Joanny Zdrady.

„Polityka” Bogusia Janiszewskiego w reż. Magdaleny Drab z Teatru Polonia na placu Konstytucji w Warszawie. Pisze Przemek Gulda na swoim instagramowym koncie.

„Polityka” Bogusia Janiszewskiego w reż. Magdaleny Drab z Teatru Polonia na placu Konstytucji w Warszawie. Pisze Krzysztof Stopczyk.

„Świat zagadka” taki tytuł nosi wystawa scenografii oraz kostiumów autorstwa Małgorzaty Bulandy, którą już wkrótce obejrzeć będzie można w Galerii „Łaźnia” w Muzeum Śląskim w Katowicach. Całość prezentowana była w ramach tegorocznej, 15. edycji święta Szlaku Zabytków Techniki „Industriada” (1 czerwca) w budynkach dawnej kopalni Katowice.

Przede mną okienko na biały prostokąt – na ekranie komputera niby-kartka czeka, aż zapełnię ją słowami. To wdzięczna forma pracy – łatwo można usunąć wszystkie nietrafione stwierdzenia, klawisze stukają cicho i na palcach nie ma tych nieprzyjemnych odcisków, które zawsze robiły się od długotrwałego trzymania długopisu. Pisze Magda Drab w swoim comiesięcznym felietonie z cyklu „5000 znaków”.

Uwspółcześniona wersja "Kartoteki" Tadeusza Różewicza została zaprezentowana w Teatrze Modrzejewskiej w Legnicy w nietypowy sposób. Odbiorcy mieli okazję poczuć większą niż zwykle bliskość z aktorami, poprzez zbudowanie widowni na scenie. Intymność ta stworzyła warunki do obserwowania losów głównego bohatera, jakby ten znajdował się w swego rodzaju terrarium lub brał udział w reality show. Recenzja Urszuli Laszczyńskiej.

Jacek Głomb: Teatr Modrzejewskiej zawsze poruszał ważne tematy i tak samo robi w tym spektaklu. To jest takie oswajanie śmierci, spektakl proponuje nam pewien rodzaj stosunku do śmierci i my, jako widzowie, żeśmy w ten stosunek weszli. Pisze Adam Kowalczyk.

Grzegorz Jarzyna wprowadza na scenę w "Wieczorze Trzech Króli" osobę niebinarną, Katarzyna Minkowska w "Burzy" pokazuje strukturę władzy w teatrze, a Paweł Palcat interpretuje "Makbeta" w duchu ekokrytyki. To wszystko w Gdańsku na Festiwalu Szekspirowskim. Zapowiada Magda Piekarska.

Podkategorie