Wyreżyserowanie dzisiaj Snu srebrnego Salomei Słowackiego to odważna decyzja Piotra Cieplaka. Dramat mówi przecież o mrocznych czasach w dziejach Polski i Ukrainy. Być może wojna, która sprowadziła miliony Ukraińców do polskich domów, to właściwy czas, żeby opowiedzieć sobie nawzajem te najtrudniejsze momenty wspólnej historii. Recenzuje Jan Karow.

Niedawno odwiedziłam granatowy, wielkopowierzchniowy sklep z rodziną i moją uwagę przykuły okotarowane sześciany zachęcające do zatrzymania się i oddychania. Nie pamiętam dokładnie maksymy, która widniała nad wejściem, ale wydawała się zachęcać do czegoś w rodzaju medytacji w markecie – pisze w swoim comiesięcznym felietonie z cyklu „5000 znaków” Magda Drab w Miesięczniku „Teatr”.

Wystartowały zapisy do 68. Ogólnopolskiego Konkursu Recytatorskiego. Laureatami tego konkursu było wielu znanych polskich aktorów, m.in. Janusz Gajos, Jan Englert, Magdalena Cielecka, Marek Kondrat, Michał Żebrowski. Eliminacje miejskie odbędą się 15 kwietnia. Pisze Agnieszka Jackiewicz.

Otwieramy scenę. Na comiesięczne, wyjątkowe spotkania ze wspaniałymi artystami z całej Polski (i nie tylko...). Na nowe ścieżki myślowe, aktorskie, muzyczne i scenograficzne. 20 lutego Teatr Słowackiego w Krakowie zaprasza na nowy projekt i pierwszą improwizację z udziałem Pawła Palcata z Teatru Modrzejewskiej.

„Puste miasto” Dejana Dukovskiego, zrealizowane w ramach współpracy Teatru Modrzejewskiej z Akademią Teatralną w Warszawie, w marcu powróci na Sceną Gadzickiego. Kameralna opowieść na dwójkę aktorów w repertuarze od 2 do 5 marca.

Towarzystwo Kultury Teatralnej ogłosiło, że startuje 68. Ogólnopolski Konkurs Recytatorski. Zgłosić może się każdy, bo pierwszy etap otwarty jest dla wszystkich grup wiekowych. Jak co roku partnerem wydarzenia jest Teatr Modrzejewskiej, w którym 15 kwietnia odbędą się otwarte dla publiczności przesłuchania. Zgłaszać się można do 4 kwietnia.

Stęskniliście się za naszymi recenzjami spektakli? Już nadrabiamy zaległości. Dziś o propozycjach z różnych stron teatralnej sceny. W dosłownym i przenośnym tego słowa znaczeniu. Pisze Piotr Bogdański.

W minioną niedzielę zakończył się kolejny set legnickiej wersji „Ożenku” Mikołaja Gogola w reżyserii Piotra Cieplaka. Spektakl, zagrany do tej pory pięćdziesiąt sześć razy, oryginalnie traktuje pierwowzór dziewiętnastowiecznej sztuki. Twórcy rozpisali głosy poszczególnych bohaterów na większą ilość postaci, a miejsce akcji przenieśli do klubiku matrymonialnego „Wesołe serduszko”.

23 lutego obchodzony jest Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją, natomiast już 17 lutego (piątek) Teatr Modrzejewskiej we współpracy ze Stowarzyszeniem Inicjatyw Twórczych zaprosi swoich widzów na wydarzenia związane ze wspomnianą okazją. W planie między innymi wystawa, pokaz spektaklu i dyskusja panelowa.

Tegoroczny 27. międzynarodowy Festiwal Szekspirowski odbędzie się w Gdańsku pod hasłem „Cudowna jest głupota tego świata!”. Kuratorką jednego z nurtów wydarzenia będzie konsultantka programowa Teatru Modrzejewskiej Katarzyna Knychalska. Informacja organizatora.

Podkategorie