Miesięcznik „Teatr” ogłosił wyróżnienia w swoim corocznym podsumowaniu minionego sezonu teatralnego. Swoich faworytów i faworytki w poszczególnych kategoriach wskazywali dziennikarze m.in. Teatru, tetralny.pl, Polityki, Dialogu czy Rzeczpospolitej. W kategorii „Najlepsza nowa polska sztuka” dwukrotnie wyróżniono Magdę Drab.

Najlepsza nowa polska sztuka (ogłoszona drukiem lub wystawiona):

CIEŚLAK Helsinki Tadeusza Słobodzianka z jego tomu Kwartety otwockie. Gdy Słobodzianek nie zachwyca się erudycją Stalina, wychodzi ze strefy marmuru i potrafi pisać z dystansem. Oby tak dalej!

DOMAGAŁA Alte Hajm / Stary Dom Michaela Rubenfelda oraz Marcina Wierzchowskiego; Arianie Beniamina Bukowskiego; Sztuka intonacji Tadeusza Słobodzianka.

DREWNIAK Zenon Fajfer, Odlot; Tadeusz Słobodzianek, Kwartety otwockie; Ishbel Szatrawska, Totentanz. Czarna noc, czarna śmierć.

FLADER-RZESZOWSKA Odlot Zenona Fajfera, reż. Anna Augustynowicz, T. Współczesny w Szczecinie; Sztuka intonacji Tadeusza Słobodzianka, reż. Anna Wieczur, T. Dramatyczny w Warszawie. Laureatki konkursu „Dramatopisanie” – Anna Wakulik, Grupa krwi; Ishbel Szatrawska, Wolny strzelec.

KOPCIŃSKI Anna Wakulik, Grupa krwi; Tadeusz Słobodzianek, Kwartety otwockie.

KOWALSKA Dorota Masłowska, Bowie w Warszawie.

KOWALSKI Sztuka intonacji Tadeusza Słobodzianka w reż. Anny Wieczur, T. Dramatyczny w Warszawie; Niepamięć Marka Modzelewskiego, reż. Piotr Ratajczak, T. Jaracza w Łodzi i Garnizon Sztuki w Warszawie; Madagaskar Magdaleny Drab, reż. Małgorzata Dębska, koprodukcja T. Żydowskiego im. Estery Rachel i Idy Kamińskich w Warszawie i T. Papahema.

KYZIOŁ Jakub Skrzywanek, Paweł Dobrowolski, Śmierć Jana Pawła II, reż. Jakub Skrzywanek, T. Polski w Poznaniu; Odpowiedzialność, scenariusz: Michał Zadara, Małgorzata Andruszkiewicz, Agata Andrzejewska, Zofia Królak, Milena Kuchnia, Aleksandra Łukomska, Aleksandra Majewska, Filip Płuciennik, Barbara Rojek, Julia Rygielska, Maja Sanak, Hanna Stacewicz, Michał Stańczak, Katarzyna Trzeciak wraz z przedstawicielami środowisk: akademickiego, prawniczego oraz teatralnego, reż. Michał Zadara, Centrala i T. Powszechny w Warszawie; Mateusz Lewandowski, Karolina Norkiewicz, Michał Sufin, Jak być Polakiem i niedrogo za to zapłacić, reż. Michał Sufin, Klub Komediowy w Warszawie.

SIERADZKI Magdalena Drab, Madagaskar; Przemysław Pilarski, Dziki wschód; Maria Kwiecień, Koncert; pilgrim/majewski, Pilnie kupię biografię.

SKRZYDELSKI Byk Szczepana Twardocha; Kwartety otwockie Tadeusza Słobodzianka.

WAKAR Alte Hajm / Stary Dom Marcina Wierzchowskiego i Michaela Rubenfelda, reż. Marcin Wierzchowski, T. Nowy w Poznaniu; Odlot Zenona Fajfera w wersji wystawionej przez Annę Augustynowicz w T. Współczesnym w Szczecinie; Kwartety otwockie Tadeusza Słobodzianka; Bowie w Warszawie Doroty Masłowskiej.

ZALEWSKA Sztuka intonacji oraz Powrót Orfeusza Tadeusza Słobodzianka, wystawione jako Sztuka intonacji w reż. Anny Wieczur, T. Dramatyczny w Warszawie.

Z kolei za najlepszą rolę kobiecą Katarzyna Flader-Rzeszowska wyróżniła m.in. Elżbietę Zajko za postać Aniny w sztuce „Słabi” Magdy Drab realizowanej w Teatrze Jaracza w Łodzi.

Pełne zestawienie dostępne jest na stronie magazynu „Teatr”.

(„Najlepszy, najlepsza, najlepsi w sezonie 2021/2022”, Miesięcznik „Teatr” 9/2022, https://teatr-pismo.pl/)