Drukuj
Autor przebojowych piosenek takich jak „Kroplą deszczu”, „Kto panem, kto sługą” czy „Bilet do nieba”, odtwórca jednej z głównych ról w filmie Bogusława Lindy „Sezon na leszcza” silnie związany z Legnicą muzyk, wokalista, poeta i aktor Gabriel Flesza wystąpi w najbliższą sobotę w teatralnej Caffe Modjeska. W koncercie na gitarach akustycznych towarzyszyć mu będzie Kostek Andrejew. Występ rozpocznie się o 20.00.

Bilety na sobotni koncert (po 10 zł) można kupić wyłącznie w barze Caffe Modjeska. – Będziemy grać głównie standardy muzyczne, trochę improwizować, a sam koncert będzie trwał tak długo, jak długo będzie chciała tego publiczność – zapewnia Gabriel Fleszar, dla którego nie będzie to pierwszy występ w legnickiej kawiarni teatralnej. Większość występów odbyła się jednak nocą i niemal wszystkie były całkowicie improwizowane, wcześniej nie planowane, ani zapowiadane.

Gabriel Fleszar (29 lat) z muzyką miał kontakt od najmłodszych lat: w Legnicy, w domu rodzinnym do dzisiejszego dnia stoi fortepian, na którym Gabriel od najmłodszych lat próbował wygrywać paluszkiem melodie. Na poważnie o muzyce zaczął myśleć dosyć wcześnie w szóstej klasie szkoły podstawowej poprosił rodziców o sprezentowanie na urodziny gitary akustycznej. Dostał to, o co prosił i od tej pory muzyka go pochłonęła.

Jeszcze w podstawówce zaczął komponować piosenki i pisać teksty. W roku 1997 zaczął uczęszczać na zajęcia Klubu Gońca Teatralnego gdzie grał w przedstawieniach realizowanych na scenie amatorskiej (pod okiem zawodowych aktorów legnickiego teatru). Jednocześnie zaczął statystować w profesjonalnym spektaklu plenerowym „Don Kichot nocą”, który grany był na dziedzińcu Zamku Piastowskiego w Legnicy.

W roku 1998 Gabriel wraz z trzema przyjaciółmi założył własną grupę teatralną „300 chwil do Deja Vu”. Spektaklem autorskim (opartym na tekstach członków zespołu) pt.”4/4” grupa wygrała Dolnośląski Festiwal Amatorskich Teatrów Młodzieżowych zdobywając nagrodę Grand Prix i nagrodę specjalną prezydenta Legnicy. W tym samym roku Gabriel wraz z przyjaciółmi, z okazji Europejskich Spotkań Pisarzy i Poetów FORT Legnica, własnym sumptem (w ilości 100 egz.) wydał Antologię Legnickiego Rynku pt. „Nawet pawie mamy czarno-białe” będącą zbiorem ich własnych wierszy.

W roku 1999, w marcu, wziął udział w ogólnopolskich przesłuchaniach dla wokalistów zorganizowanych przez firmę UNIVERSAL i agencję AS-plus z Poznania w wyniku czego podpisał wieloletni kontrakt fonograficzny. W czerwcu ukazał się jego pierwszy singiel pt. „Kroplą deszczu”. Piosenka odniosła olbrzymi sukces i stała się przebojem. W lipcu tego roku, w trakcie sesji fotograficznej, spotkał Bogusława Lindę, który poszukiwał młodych ludzi do swojego filmu. W efekcie otrzymał jedną z głównych ról w filmie ,,Sezon na leszcza”…

W roku 2006 zaśpiewał na płycie dołączonej do urodzinowego numeru czasopisma Cosmopolitan. Z Krzysztofem Kiljańskim i Sebastianem Karpiel-Bułecką (Zackopower) zaśpiewał „All for love” (w oryginale: Sting, Bryan Adams i Rod Stewart) z filmu „Trzej muszkieterowie”, a solo: „Have you ever really loved a woman” (w oryginale: Bryan Adams) z „Don Juan’a de Marco”.

Jednocześnie przez te wszystkie lata sporo koncertował. Zagrał łącznie ponad 500 koncertów.    


Kostek Andrejew
(38 lat) urodzony w byłym ZSRR działalność artystyczną w Polsce prowadzi od 1991 roku. Uzyskane wykształcenie – reżyser imprez artystycznych, oraz zainteresowanie akustyką stały się przyczyną jego współpracy jako realizatora dźwięku z wieloma wykonawcami podczas ich występów w Polsce.

Jako gitarzysta Kostek jest znany z płyt takich artystów jak Gabriel Flesza, Bartek Wrona, Danuta Błażejczyk, The Jet Set, Maryla Rodowicz, Stachurski… Od kilku lat jest uznawany za eksperta w dziedzinie sprzętu gitarowego, jego testy i artykuły szkoleniowe systematycznie ukazują się w czasopismach MUZYK FCM i GITARA I BAS, oraz na stronach internetowych producentów i dystrybutorów sprzętu muzycznego.

Od połowy grudnia 2006 roku stał się artystą w międzynarodowym projekcie internetowym Sell a Band. Projekt ten pozwala artystom i ich fanom współpracować przy tworzeniu projektów muzycznych, oraz - po ich stworzeniu - razem czerpać z tego zysk (jak w spółce handlowej inwestor wykupuje udziały pozwalające sfinansować projekt, by czerpać korzyści jeśli ten się powiedzie).