Oto pełna lista finalistów Konkursu organizowanego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego wespół z Teatrem Narodowym w Warszawie na podstawie protokołu Komisji Artystycznej:
- "Fotografie" według prozy Janusza Andermana z Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy;
- "Utwór sentymentalny na czterech aktorów" Piotra Cieplaka z Fundacji Teatru Montownia w Warszawie;
- "Diamenty to węgiel, który wziął się do roboty" Pawła Demirskiego z Teatru Dramatycznego im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu;
- "Ukryj mnie w gałęziach drzew" Igora Gorzkowskiego ze Stowarzyszenia Studio Teatralne Koło w Warszawie;
- "O mniejszych braciszkach św. Franciszka" Marty Guśniowskiej z Opolskiego Teatru Lalki i Aktora im. Alojzego Smolki;
- "Jeż" według opowiadań Katarzyny Kotowskiej z Teatru Animacji w Poznaniu;
- "ID" Marcina Libera z Teatru Współczesnego w Szczecinie i Teatru Łaźnia Nowa w Krakowie;
- "Ostatni taki ojciec" Artura Pałygi z Centrum Kultury w Lublinie (Scena Prapremier InVitro);
- "Wszystkie rodzaje śmierci na motywach" - Siddharthy Hessego Artura Pałygi z Teatru Łaźnia Nowa w Krakowie;
- "Przylgnięcie" Piotra Rowickiego ze Sztuki Dialogu - Fundacji Tadeusza Słobodzianka na Rzecz Rozwoju Teatru i Dramatu w Warszawie;
- "2084" Michała Siegoczyńskiego z Teatru Na Woli im. Tadeusza Łomnickiego w Warszawie i Teatru Powszechnego im. Jana Kochanowskiego w Radomiu;
- "Faling" Mariusza Pogonowskiego i Przemka Pawlickiego z Teatru Per Se w Płocku - ze względu na interesującą próbę stworzenia nieinstytucjonalnego teatru autorskiego;
- "Barbara Radziwiłłówna" z Jaworzna Szczakowej według prozy Michała Witkowskiego z Teatru Śląskiego im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach - ze względu na walory aktorskie roli tytułowej.
Komisja Artystyczna rekomendowała też do finału 3 teksty dramatyczne:
- "Trash Story albo sztuka (nie)pamięci" Magdaleny Fertacz,
- "Mykwa" Piotra Rowickiego,
- "Walizka" Małgorzaty Sikorskiej Miszczuk.